Lasku kaupungilta

Valokuva kaupungintalon portaikon yksityiskohdista

Porin kaupunki toimittaa laskut ensisijaisesti sähköisinä verkkolaskuina tai kuluttajan e-laskuina. 

E-laskutilauksen kaupungin laskuihin voi tehdä asiakkaan omassa verkkopankissa valitsemalla toimittajaksi Porin kaupungin ja laskun aiheeksi ”Laskutus”. E-laskun tiedot saapuvat asiakkaan verkkopankkiin automaattisesti, jossa laskun tiedot voi tarkistaa ja hyväksyä maksuun. E-lasku on mahdollista laittaa maksuun myös automaattisesti, ilman erillistä hyväksyntää. Tarkempia tietoja e-laskuihin liittyvistä eri toiminnallisuuksista saat halutessasi omasta pankistasi. Vaihtoehtoisesti pankissa voi tehdä laskuille suoramaksusopimuksen, jolloin ne erääntyvät automaattisesti eräpäivänä. E-laskusopimus on suositeltavaa tehdä sen henkilön toimesta, jolle lasku on ensisijaisesti osoitettu. Mikäli e-laskusopimuksen tekee toinen henkilö laskun maksun yhteydessä, ohjautuvat jatkossa kaikki Porin kaupungin ensisijaiselle laskun saajalle lähettämät laskut e-laskusopimuksen tehneen henkilön verkkopankkiin.

Porin kaupungin lasku on mahdollista vastaanottaa myös OmaPosti -palveluun sekä Kivra -digipostipalveluun. Lasku toimitetaan asiakkaalle ainoastaan yhteen laskutuskanavaan. Mikäli asiakkaalla on käytössään sekä OmaPosti että Kivra, lasku toimitetaan näistä ensisijaisesti OmaPostiin.

Paperilasku on edelleen mahdollinen. Porin kaupunki kuitenkin toivoo, että mahdollisimman moni valitsee e-laskun.

Laskuhuomautukset

Laskua koskevan huomautuksen voit osoittaa laskulla näkyvään numeroon. 

Huomioittehan ystävällisesti, että mikäli asia koskee palvelun sisältöä, tulee olla yhteydessä palvelun tuottaneeseen toimialaan, ks. kaupungin yhteystiedot.

Laskukopiopyynnöt

Onko lasku hukassa? 

Laskukopion Porin kaupungin lähettämästä laskusta voi pyytää lähettämällä pyynnön osoitteeseen laskutustiimi@pori.fi tai soittamalla numeroon 044 701 1310.

Huom! Porin Veden tai kaupungin tytäryhtiöiden laskukopioiden osalta tulee olla yhteydessä laskuttavaan tahoon.

Liikasuorituksen palautus

Maksoitko laskun vahingossa kahteen kertaan?

Alla olevalla lomakkeella voit ilmoittaa tilinumeron mahdollisen liikasuorituksen palautusta varten.

Lomake liikasuorituksen palautukseen

Eräpäivän siirtäminen

Porin kaupungin laskuun voi hakea 30 päivän maksuajan pidennystä alla olevalla lomakkeella. 

Siirry eräpäivän siirtäminen-lomakkeelle painamalla tästä.

Maksusuunnitelma

Alla olevalla lomakkeella voi hakea maksusuunnitelmaa. Maksusuunnitelma tarkoittaa laskun maksamista osissa. 

Siirry maksusuunnitelma-lomakkeelle painamalla tästä.

Maksusuunnitelmaa ei myönnetä automaattisesti vaan asiakkaan maksuhistoria tarkistetaan. Kaupungin laskutuksesta ollaan yhteydessä asiakkaaseen, mikäli hakemukseen tarvitaan lisätietoja. Kaupungilta tulee myös ilmoitus, onko maksusuunnitelma hyväksytty vaiko hylätty. HUOM! maksusuunnitelmaa ei välttämättä myönnetä anotun mukaisesti. Maksusuunnitelma ei vapauta viivästyskorkoseuraamuksista.

Mikäli maksusuorituksia jää hoitamatta tai asiakas toistuvasti maksaa vähemmän kuin on sovittu, maksusuunnitelma raukeaa ja kaupunki jatkaa saatavan perintätoimia.

HUOM! Eräpäivän siirtoa ja maksusuunnitelmaa voi hakea yllä olevilla lomakkeilla vain Porin kaupungin tai Porin palveluliikelaitoksen saatavaan ei Porin Veden tai kaupungin tytäryhtiöiden laskuun.

Laskutusosoitteen muutos

Laskutusosoitemuutoksen voi ilmoittaa alla olevalla lomakkeella. HUOM! e-lasku- / suoramaksutilaukset sekä muutokset niihin tulee tehdä omassa verkkopankissa.

Siirry Laskutusosoitteen muutos-lomakkeelle painamalla tästä.